mandag 17. juni 2013

Team Ull mesterskap i O-løp og sykkel

Pågangen til de annonserte konkurransene har vært stor. Det har kommet ønske om å flytte begge konkurransene til partall uker eller motsatt og arrangementskomiteen er lydhør. Konkurransene er åpne så det er bare å få med venner og kjente.

Tirsdag 25.juni arrangeres det for første gang åpent mestersskap i o-løp for Team Ull. Vi oppfordrer alle ullere, venner og familie å stille opp til start. Løpet foregår i Aukeåsen og oppmøte blir 1915 på Kiwi Bødalen. Løypa er endel av turorienteringen i i Røyken og beskrives som lett nærtrim. Vi vil kun benytte kart.

Torsdag 27.juni ønsker vi for 3. år på rad velkommen til Lier rundt på sykkel. Starten går som vanlig fra Lier E-verk kl 1900.

Oppdatert
Formannen og Bamsefar har nå syklet gjennom løypa, og her følger en kort løypebeskrivelse:

Løypa starter ved Lier E-verk. Løypa går deretter slakt oppover til Nordal skole. Deretter følger et flatere parti før løypa tar brått ned til venstre. Godt skiltet mot  Sjåstad. Syklistene krysser Lierdalen for første gang. Etter den første  tøffe stigningen opp fra Åmot er 10 km unnagjort.

Fra toppen av bakken på Åmot følger en slak stigning før vi kommer dtil neste veikryss. Ved veikrysset hvor baneveien krysser skal syklistene nå forsere en halv kilometer med grusvei før man kommer ut på vestsideveien.  Nå følger o2- delen av løypa med et par bratte bakker fra nedre Sjåstad opp Justad bakken og videre mot Oddeval. Veien følges videre og vi holder venstre opp mot Kanada. Fra Kanada til Sylling er kilometerne markert, men det kan være greit å være obs på at vi sykler i motasatt retning av det kjente løpet Kanada Rundt. Når jordbæråkrene til storbonden på Sylling passeres har vi gjort unna 20 km.

Fra Sylling får løypa videre i retning Drammen. Nå går kilometerne fort unna. Krum rygg og teamwork kan lønne seg. Ved skilting Sjåstad tar løypa nå en brå høyresving og vi krysser Lierdalen for andre gang. Ned mot Åmot og deretter opp fra Åmot og syklistene passerer 30 km.

I krysset ved baneveien skal syklistene nå sykle rett frem til Vestsideveien. I fjor ble sykkelrittet ikke avgjort i disse bakkene, men  bakkene forbi Sjåstad kirke opp mot Meren kan bli enda litt tøffere i år. Vestsideveien følges videre og nå går det veldig fort. Spesielt ned mot Egge skole hvor det kan være greit å være obs på svingene før Egge skole og litt manglende asfalt på fartsdumpen i fotgjengerfeltet. Løypa går videre forbi Frogner sykehjem før rytterne når mål etter ca 41 km. Målgang er ved rundkjøring før Lierbyen.

Legger også ut data fra dagens gjennomkjøring. Tur/retur Spikkestad -Lierbyen inngår ikke løypa som starter etter 15 km og avsluttes etter 56 km på disse dataene.

Legger også ved noen bilder.

En blid formann viser vei

Formannen trener på rykk i bakkene opp fra Åmot

Første veikryss etter bakkene opp fra Åmot.
Her skal syklistene til høyre mot Sylling
første gang. Andre gang skal syklistene rett
frem

s

3 kommentarer:

Veron sa...

Jeg kommer på O-løpet, stiller med "våtklut" & klappstol..............

Hva skal du ha med på o-løp?

Løpstøy. Mange løper i klubbens løpsdrakt, men annet egnet løpstøy kan selvsagt også brukes. NB: Heldekkende benklær er påbudt (dvs lang bukse eller knebukse og lange strømper/o-legger. Shorts er ikke tillatt!). Årsaken er at bena skal være tildekket for å unngå sårskader. Løpstøy kan kjøpes via klubben. Se klubbens hjemmeside for kontaktperson og utvalg/priser.

O-sko eller andre løpesko. O-sko er det beste å løpe med i skogen, men så lenge du løper nybegynnerløyper som går mest på sti er joggesko også godt egnet.

Kompass

EKT-brikke

“Våtklut”. Det er sjelden mulighet for å dusje etter et løp. Ta derfor gjerne med en våt klut eller lignende slik at du får vasket deg litt etter løpet.

Varme klær til å ha på etter løpet. Gjerne votter og lue selv på sommeren!

Regntøy og gummistøvler hvis værforholdene tilsier det.

Mat og drikke. På løp er det stort sett mulig å kjøpe pølser, vafler, kaker og lignende, samt varm og kald drikke.

Klappstol, sitteplate eller noe annet å sitte på.

Mr 80-tallet sa...

Mr 80-tallet stiller når det skjer i partallsuker!!

Phil sa...

Er 330-skvadronen varslet om orienteringsmesterskapet i kveld? Kan vel være både en og to ullere som trenger assistanse for å finne veien tilbake til start..
Kred til mesterskapskomiteen. Moro med mesterskapsuke.